2014. december 12., péntek

Mesés karácsony TAG Szilvi módra

A mai napra egy TAG bejegyzéssel készültem amit Szilvi állíottt össze. Nagyon klassz kérdéseket tartalmaz, amint megláttam rögtön tudtam, hogy kifogom tölteni. ;)

1. Kedvenc forró csoki ízesítésed?
A mogyorósat   és a Nutellásat nagyon szeretem.

2. Kedvenc karácsonyi Yankee Candle illat?
- Van néhány, az egyik legnagyobb kedvenc a Season of Peace. Annyira friss, tiszta ez az illat. Tényleg olyan mint mikor az ember a meleg lakásból kimegy a frissen hullott hóra és megcsapja az orrát az a friss téli levegő. Még nagyon szeretem az édes, sütis illatokat mint pl. a Christmas Memories, a Snowflake Cookie, Christmas Cookie.

3. Mi volt a legkedvesebb gyerekkori ajándékod?

- Nagyon szerettem boltosat játszani kiskoromban, mikor egy játék pénztárgépet kaptam annak nagyon örültem. Igazóból már kiskoromban is rettentően tudtam örülni mindennek, soha nem volt nekem nehéz ajándékozni. Vissza a kérdéshez, nem tudok ilyet mondani.


4. Mi az a kézzel nem fogható dolog, ami örömet okoz számodra az ünnepekkor?

- Természetesen az, hogy összegyűlik a család és együtt lehetünk.

5. Mi a karácsonyi napirended?

- Reggel felkelés után előkerítjük a díszeket, és az izzókat, és ez nálunk már szinte hagyomány, hogy Szenteste megadják magukat a fények, így jön  egy kis rohanás izzósor után. Apukám behozza a fát, mi tesómmal feldíszítjük, testvéri civakodások közepette. Az én birodalmamban is van egy kis minifenyőm, külön vonulok és feldíszítem azt egyedül. Utána elkezdünk készülődni a karácsonyi vacsihoz, ilyenkor Anyukámmal bevesszük a konyhát. Miután elkészültünk megterítünk, mindenki becsempészi a fa alá az ajándékokat,  ha besötétedik kibontjuk, majd megvacsizunk, utána akkor a fa köré gyűlünk ismét, karácsonyi zenét, hallgatunk beszélgetünk, majd elmegyünk az éjféli misére.



6. Az ünnepi menünél a jól bevált recepteket követed, vagy szeretsz kísérletezgetni?

- Vannak jól bevált dolgok, de minden évben valami újdonságot is kipróbálunk. Jól bevett szokás nálunk a sajtos- mogyorós csirkemell ( isteni finom!), a hagyományos étkek közül a halászlé és a töltött káposzta. Ezek évente váltakoznak, hol egyik, hol a másik kerül az asztalra. 


7. Kedvenc alkoholos ital az ünnepek alatt?

- Egyáltalán nem iszom alkoholos italokat, így nincs ilyen.

8. Kedvenc karácsonyi süteményed?

- Isler és a zserbó. Imádom mindkettőt, ezek nélkül nincs karácsony nálunk.



9. Kedvenc karácsonyi történeted?

- Most így nem ugrik be egy sem. :/

10. Hogy öltözöl fel az ünnepekre? Mennyire figyelsz a külsődre?

- Ilyenkor nagyon szeretek csinin felöltözni. Szeretek valami szép, csilli-villi , flitteres ruciban a fa alatt díszelegni.  A sminkre is nagyobb hansúlyt fektetek, természetesen maradok a nude vonalon, de próbálok azért mégis valami kis pluszt belevinni.



11. Kedvenc karácsonyi körömlakk kombód?

- A klasszikus piros arany, vagy a piros fehér.



12. Egy hadseregnek sütsz-főzöl, vagy megfontoltan szakácskodsz?

-Általában sikerül mindig túlzásokba esni, de hősiesen el is pusztítunk mindent. :)

13. Kedvenc karácsonyi dekorációd?

- Az ízlésesen kivilágított házak nagyon tetszenek, a ház oldalán mászó Mikulástól a hideg is kiráz, nem tudnám megindokolni miért, de az nagyon nem jön be. Tetszenek az apró díszík az ablakban, ott is tetszik ha ki van világítva, főleg a hópehely alakú led izzók, amik így lógnak le az ablakon. Annyira hangulatos tud lenni.





14. Hazai, vagy külföldi előadók karácsonyi dalait hallgatod ilyenkor?

-Többségben van a külföldi. Michael Buble albuma hatalmas kedvenc, imádom. Hazaiak közül Zséda Ünnep c. albumát szeretem nagyon.



15. Mi a karácsonyi kívánságlistád első, legvágyottabb darabja?

- Az első helyen nem tárgyi dolog áll, de arra a bizonyos dologra mindennél jobban vágyom. Földöntúli boldogságot tudnék érezni, ha valóra válna. 


16. Miért szereted ezt az ünnepet?

- Úgy érzem ebben az időszakban mintha lelassulna körülöttem az idő, békesség, nyugalom telepszik körém. Annyira szeretem ezt, hogy teljesen kikapcsolhatok ebben a néhámy napban.

17. Mi a kedvenc karácsonyi ízkombinációd? (pl. alma-fahéj, pulyka-szilva)

- Alma- fahéj, narancs- fahéj, csoki- narancs.



18. Kedveled a külföldi karácsonyi hagyományokat? Próbáltál már valamit közülük? (pl. csók a fagyöngy alatt, mókás játékok, forró vaspáka beletétele a puncsba, kívánságrönk tűzbe dobása)

- Csak azokat a hagyományokat ismerem amiket filmekben láttam, az egyik ilyen a fagyöngyös. Na azt kipróbálnám a lakás minden miliméterére akasztanék ki egyet. :D




19. Melyik a kedvenc Karácsonyi ének feldolgozásod?

- Megmondom őszintén egyet sem láttam, évek óta szeretném elolvasni a könyvet is, még arra sem kerítettem  sort. Talán idén...

20. Kedvenc szaloncukor ízesítésed?

- Örök kedvenc nálam a zselés, de szeretem a különlegesebbeket is, mint pl. a csokis- kekszeset, a mákosat, a meggyes- marcipánosat, trüffeleset. 



21. A vidám ünnepi dalokat kedveled inkább, vagy a meghitteket?

- Mikor a családdal vagyok akkor a vidám, ha egyedül vagyok akkor a meghittebbek. Nem szeretem ha mások elérzekenyülni látnak, jobban szeretek ilyenkor a szobám magányába elvonulni és egyedül lenni, kicsit merengeni a hülyeségeimen és hallgatni a gyönyörű dalokat.

22. Van olyan karácsonyi étel/édesség, amit ki nem állhatsz?

- A gesztenyés dolgokat utálom kilehet kergetni velük a világból. Anyukám évről évre készíti a gesztenyés mazsolás beijglijét, minden bajom van már attól is ha csak meglátom az asztalon. Igaz ez nem karácsonyi inkább szilveszteri de a kocsonya is ilyen nálam. Blöhhhh :/

23. Milyen ajándékkal lehet kikergetni a fél világból?
Nem igazán tudok ilyet mondani. Talán a karácsonyi bögre, de nem azért mert nem tetszenek, hanem annyi van már belőlük, hogy nem tudom hova rakni őket. Igazából ennek is örülök, ha kapok, tényleg nem tudok olyat mondani.
De, megvan a fenyőfa alakú gyertya. Na, attól tényleg herótom van.

24. Mi a legviccesebb karácsonyi emléked?
Nem tudom ez mennyire vicces, de tesómmal kis korunkban mindig leettük a fáról a szaloncukrot és volt annyi eszünk, hogy kockacukrot csomagoltunk bele vissza. Az ajtó mögött meg mindig nagyokat nevettünk mikor Apukánk is csente a fáról a cukrot és hát nem azt talált benne amire számított, sokszor nem is nézte mit vesz a szájába, amilyen fejeket szokott vágni, ma napig emlékszem.

25. Milyen az ünnepi terítéked?
- Semmi extra , előkerül az ünnepi terítő, az asztal közepére valami dísz , esteleg az adventi koszrú és ennyi.
(képek forrása: pinterest)
Ha van kedvetek töltsétek ki Ti is! ;)
Kellemes hétvégét!

10 megjegyzés:

  1. Mi is mindig lelopkodtuk a fáról a szaloncukrokat a fáról, csak mi üresen hagytuk a papírt :D ÉS nekem is a zselés a kedvencem *.*

    VálaszTörlés
  2. Nálunk anyu hamar megunta a fára való szaloncukrot. Szóval mindig egy tálban vannak :)

    VálaszTörlés
  3. Anyám mindig azért kötözött a fára szaloncukrot, mert kevés díszünk volt. Szerintem ez elég fura kifogás, mert pl. szalmadíszt nagyon olcsón lehet venni meg mindent, ami nem üvegdísz. Én már csak a fa alá lakom a szaloncukrot :) Persze apámmal mi is mindig leettük a fáról a cukrot, aztán a végén már nagyon hullott a fa, ha megmozdítottuk a cukrot :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nálunk is már csak ott van, mondjuk már nem is tetszik ha tele van a fa cukorral, habkarikával meg csokidíszekkel. Ismerős, mi akkor mindig leszedtük már a fát. :D

      Törlés
  4. Jaj, de örülök, hogy kitöltötted ^^ És nagyon tetszettek a válaszaid is :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon jó kérdéseket állítottál össze Szilvi, öröm volt kitölteni! ;)

      Törlés
  5. :))
    Ez a sajtos-mogyorós csirkemell irtó jól hangzik, meg a külöbleges szaloncukrok is *-* nálunk a szaloncukor fáról való lopkodása tiltva volt, anyum annyira rühelli, hogy a közelébe se mertünk menni :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Isteni finom az a csirke, ha belefér lehet lesz róla bejegyzés. :) Nálunk sem örült anyu neki, de mindig sikerült kijátszani. :DD

      Törlés