2014. november 15., szombat

Recept - Zöldségfasírt

Évek óta türelmesen várt ez a recept a kis füzetkémben, hogy végre sort kerítsek a kipróbálására.
Kicsit bánom, hogy idáig halogattam az elkészítését, mert  isteni finom. Nagy sikert arattam vele, biztos vagyok benne, hogy sokszor fog az asztalunkra kerülni ez a finomság. :)

Zöldségfasírt

Hozzávalók:

- 1 csomag (450 gr) mirelit zöldségkeverék
- 2fej vöröshagyma
- 6 gerezd fokhagyma
- 1 nagy burgonya
- 4db tojás (ebből kettőt megfőzünk)
- 100 g füstölt sajt
- 10 g vaj
- 2dl tej 
- 2db száraz zsemle
kevés petrezselyemzöld, szerecsendió, vegeta, majoránna, bors, zsemlemorzsa

Készítése:
A zöldséget vajon megpároljuk, vegetával, borssal, petrezselyemmel, majorannával , szerecsendióval fűszerezzük. Két fej vöröshagymát (előtte egy kis zsiradékon megfuttattam), 6 gerezd fokhagymát hozzákeverünk, 1db krumplit megfőzünk majd lereszeljük és ezt is hozzáadjuk, hagyjuk az egészet kihűlni. A két főtt tojást villával összetörünk, két zsemlét tejben áztatunk majd kicsavarjuk és a reszelt füsttölt sajttal együtt belekeverjük a  zöldséges masszába. Két tojást nyersen hozzáadunk, ettől formázhatóvá válik. Nedves kézzel tetszés szerinti gombócokat formálunk, zsemlemorzsába forgatjuk majd forró olajban kisütjük.
Én egy joghurtos mártogatóst készítettem még mellé, melegen és hidegen is nagyon finom. :)






Ti szeretitek a fasírt féléket? Próbáltátok már zöldséges verzióban?
Kellemes hétvégét! :)

4 megjegyzés:

  1. Hű, de guszta! köszi a receptet, én biztos kipróbálom :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Szilvi! :) Ha kipróbáltad írd ám majd meg, hogy ízlett-e. :)

      Törlés
  2. Na, ez pont kapóra jön nekem, aki vega vagyok! :) Ha nem felejtem el, megcsináljuk egyszer itthon nemsokára :)

    VálaszTörlés