2014. július 11., péntek

Könyves TAG

Egy kis időjárás jelentés így a bejegyzés elejére. Reggel óta szakadó eső, talán 10percre ha megállt, de most újra rákezdett mintha dézsából öntenék. Tiszta őszies lett az idő, pont akkor mikor szabadtéri programom lett volna. Úgy döntöttem, hogy a mai napot az olvasásnak fogom szentelni, ezért ezzel a TAG-el készültem, ami már jó régóta a piszkozatokban pihen. 

1. Egy könyv amit több mint három alkalommal olvastál?
- Sok ilyen van, például a Harry Potter sorozatokat rendszeresen újra olvasom, Szabó Magda Abigélje is sokszor újra terítékre kerül.

2. Kedvenc könyv sorozat?
- Itt is megemlítem a Harry Pottert annyira imádom, Sophie Kinsella Boltkóros , Az éhezők viadala sorozatokat is nagyon szeretem.

3. A sorozatból a kedvenc részed?
- A HP-ből mindegyiket szeretem, talán a negyedik a Tűz serlge egy picirivel lemarad a többi mögött, tényleg imádom Rowling minden egyes betűjét.

4. Boldog leszel ettől a könyvtől: 
- Konkrét példát nem tudnék mondani, szeretem a könnyed, csajos, szirupos kis limonádékat olvasgatni ha kikapcsolásra vágyom. Az ilyen kedves, happy enddel végződő sztorik mindig mosolyt csalnak az arcomra és  igen boldoggá is  tudnak tenni. Annyira tudok örülni más örömének, boldogságának még akkor is ha csak papíron létező betűkből álló személyről van szó. 

5. Szomorúvá tesz:
- Ha végzek egy olyan könyvvel ami nagyon megtetszett és megszerettem a szereplőket akkor mindig nagyon sajnálom, hogy vége van, pedig bármikor leemelhetem a polcról és újraolvashatom.
Például a dokumentum, valós eseményeken alapult sztorik is szomúvá tudnak tenni, lehet nem is inkább szomorúvá hanem megdöbbenté. Micsoda kegyetlen emberek vannak, miket tudnak elkövetni, hogy tudnak bánni a társaikkal, minden lelkiismeretfurdalás nélkül bántják, megalázzák, belerúgnak olyan személybe aki nem tehet semmiről. Kicsit most eltértem a kérdéstől.

6. Kedvenc klasszikus:
- Oscar Wilde Dorian Gray arcképe


7. Ami nem tetszett:
- A szürke ötvány árnyalata. Mindenki annyira ajnározta ezt a sorozatot, hát nem tudom nekem nagyon nem jött be. Nem tartom magamat prűdnek, de  olyan zavarban voltam az olvasása közben, éreztem, hogy sokszor belepirulok a történetbe. :D Az első kötet után fel is adtam, ezek az erotikus történetek nagyon nem az én világom.

8. Amit valaha szerettél, de most már nem:
-Engem is beszippantottak  a Twilight-tal berobbant vérfarkasos és vámpíros sztorik. Egy időben faltam őket, ahogy magára az Alkonyatra is rá voltam kattanva. Mondjuk a 4. kötethez érve már lankadt a lelkesedésem és ezzel egyidejüleg a vámpíros történetek iránt is.

9. Kedvenc író:
- Stephen King és Nicholas Sparks, írónőm pedig Kate Morton. Nicholas Sparks-nak szinte az összes könyvét szeretem, kedvenceim ugye amik filmadaptációk is, a Szerelmünk lapjai, a Kedves John, Menedék stb. Stephen King-től a Carrie-t és a Ragyosgást nagyon szeretem. Kate Morton-tól pedig az Elfeledett kert a kedvenc könyvem. Valami fantasztikus, zseniális az a könyv, annyira imádom. Nagyon tudom ajánlani. :)

10. Kedvenc férfi karakter:
- Noah a Szerelmünk lapjaiból, és nem a film és  Ryan Gosling ( nekem nagyon nem jön be a pasi) miatt. Hanem azért mert annyit küzd Alliért, hogy megkapja őt. Annyira tetszik, ahogy és amennyire szereti a lányt, ahhh... :)

11. Gyerekkori kedvenc:
- Meg Cabot Neveletlen hercegnő naplója sorozatot imádtam, mondjuk ez inkább már tini korom körül volt. Andersen meséit nagyon szerettem kissebb koromban, volt egy hatalmas illusztrált kötetem, azt nagyon sokat forgattam. Mennyire szerettem a Kis gyufaáruslányt, A rendíthetelen ólomkatonát és A hókirálynőt.

12. Régóta el akarod olvasni de még nem került sorra:
-  A Trónok harca, már mióta tervezem, hogy belekezdek a könyvekbe is, de valami mindíg visszatart pedig a sorozatot annyira imádom.


13. A karakter akivel leginkább tudsz azonosulni?
- Konkrét karaktert nem tudnék kiemelni, de leginkább az olyan főhősnőket kedvelem akik reménytelenül álmodózak, kissé esetlenek, kereseik a szerelmet és a helyüket a világban.

4. A könyv ami megváltoztatta a gondolkodásodat valamiben::
- Most a csapból is ez a könyv és a film folyik sokak szerint túlértékelt, én  idén olvastam habár a filmet még mindig nem láttam, de a szívem mélyéig hatolt ez a történet. Most a Csillagainkban a hibáról beszélek. Miután kivégeztem a könyvet utána napokig azon járt az eszem, hogy egy ilyen betegség nem válogat, bárkit megtámadhat legyen nagyon fiatal vagy idős. Bármikor bekövetkezhet egy ilyen tragédia, azon járt az eszem, hogyha velem ilyen történne én mit tennék, mennyi erő lenne bennem, a küzdéshez, az élni akaráshoz.
Nem azt mondom, hogy ez a könyv mágváltoztatta a gondolkodásomat, de elég sok mindenen elgondolkoztam azóta.

(képek forrása: pinterest)

15. Legmeglepőbb befejezés egy könyvben:
- Sokat gondolkoztam ezen, nem jut eszembe egy sem amin meglepődtem volna. Pedig biztos vagyok benne, hogy volt, akármennyire is agyalok ezen nem ugrik be semmi. 
Mondjuk van egy elég rossz szokásom, mindig elolvasom a könyveknek a legutolsó oldalát, így legtöbbször annyira nem lepődöm meg a végkimeneteleken. :)


Ha van kedvetek töltsétek ki Ti is! 
Kellemes hétvégét! :)

4 megjegyzés:

  1. Tetszettek a válaszaid, szerintem én is kitöltöm majd :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi, remélem kitöltöd, kíváncsi vagyok a válaszaidra! ;)

      Törlés
  2. Az Abigélt én is többször kiolvastam. Imádom <3

    VálaszTörlés